Χρειαζόμαστε σύνδεση των υπουργείων εργασιας και εκπαίδευσης.
Εξαιρετικη εκπομπή.
Θεός ο Τσουνης. Δεν τον είχα παρακολουθήσει. Λαλίστατος, πρακτικός, φρέσκος, μοντέρνος
εγώ είμαι με Τσούνη. δε μπορει να αλλαζει τρεις και λιγο το πανεπιστήμιο για να καλυψει την αγορα γιατί χανεται η διαχρονικότητα του. Η κύρια αιτία του προβλήματος ειναι το κόλλημα που εχει ο κόσμος να πει οτι τελειωσε πανεπιστήμιο. ας παει σε μια σχολή που ειναι προσανατολισμένη στο τι ζηταει η αγορα.
Παιδιά, πάρτε τα κείμενά απο τις κουβέντες σας και εκδοστε τα. Κάντε το βιβλίο! Πρώτον θα πάει τραίνο και δεύτερον θα αφήσετε τεράστια κληρονομιά στην ανθρωπότητα.
*μιλάω σαν μαραγκός πρώην πολιτικός μηχανικός που απηυδησε με την γραφειοκρατία. Η custom κατασκευή δεν πληρώνεται, ο χρόνος που απαιτεί ειναι πολύ δυσανάλογος των εσόδων σε συνδυασμό με την επικυνδινότητα της εργασίας.
Τώρα όμως ασχολείσαι με την custom κατασκευή έτσι δεν είναι; Πριν ήσουν μηχανικός.
ναι γιαπί υπήρχε μια έτοιμη επιχείρηση και εχω την αρρώστια της δημιουργικότητας, από το να ψάχνω αυθαίρετα και αδήλωτα τετραγωνικά.*
*Θυμάμαι πολύ καλά στο Λυκειο την παρέα μου αλλά και τους συμμαθητές μου να έχουν ένα ύφος χιλίων καρδιναλίων γιατί θα σπουδάσουν. Από τα 22 μου εβγαζα πάνω από 1200 ευρώ το μήνα και πλέον στα 33 μου εχω κάνει οικογένεια με 2 παιδιά και εταιρεία με ετήσιο τζίρο 2 εκ. Ευρώ και οι συμμαθητές μου είναι στον βασικό και δουλεύουν στις καφετέριες.*
Καλημέρα σας και συγχαρητήρια για την πολύ καλή δουλειά που κάνετε!
Κύριε Τσούνη το σύστημα που περιγράφετε όσον αφορά την προετοιμασία για την αγορά εργασίας από το σχολείο είναι το ιδανικό.
Το σχολείο πρέπει να βοηθάει το μαθητή να βρει την κλίση του και από εκεί και πέρα εκείνος να επιλέξει και να δώσει κατατακτήριες μόνο για τη σχολή που επιθυμεί. Αυτό θα ήταν το ιδανικό.
Σχετικά με το τί συμβαίνει στην πραγματικότητα, διαφωνώ μαζί σας στο κομμάτι που σχετίζεται με τα γραφεία διασύνδεσης και για το πότε θα πρέπει να συμβουλεύουν μελλοντικούς επαγγελματίες. Θεωρώ ότι αν πρέπει οπωσδήποτε να τα συνδέσουμε με κάποιον εκπαιδευτικό φορέα, αυτός θα πρέπει να είναι τα πανεπιστήμιο, εξαιτίας δύο παραγόντων:
α) Χρονικός: Όταν η διάρκεια σπουδών είναι 4 χρόνια, 5 αν μιλάμε για Πολυτεχνείο, 6 αν μιλάμε για Ιατρική, χωρίς να υπολογίζουμε χρόνια για μεταπτυχιακό, πώς μπορεί το σχολείο να ξέρει τις τάσεις τις αγοράς για τόσα χρόνια αργότερα; Άλλη ήταν η αγορά το 2007 που ξεκίνησα τις σπουδές μου και άλλη το 2013 που τελείωσα.
β) Γεωγραφικός: Ίσως κάνω λάθος αλλά η έννοια της αγοράς στο μυαλό ενός μαθητή είναι εντελώς διαφορετική ανάλογα με το μέρος που βρίσκεται. Για ένα παιδί της επαρχίας η εικόνα της αγοράς είναι η εξής:
- σκόρπιες μικρομεσαίες επιχειρήσεις
- 2-3 δικηγορικά γραφεία/συμβολαιογραφεία
- 4-5 ιατρεία διαφορετικών ειδικοτήτων
- 1-2 λογιστικά γραφεία
- 15-20 καφετέριες/χώροι εστίασης
Με τί background μπορεί ο μέσος μαθητής να αντιληφθεί έννοιες όπως π.χ. digital marketing όταν έχει άλλη εικόνα και άλλα ερεθίσματα από την αγορά;
Σας εύχομαι υγεία και καλή συνέχεια σε ό,τι κάνετε!
Πολύ καλή η συζήτηση για άλλη μια φορά. Μακάρι να την ακούνε παιδιά γυμνασίου και λυκείου
Πάντως στο θέμα της εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης, η οπτική γωνία του Χρήστου μου φαίνεται η πιο ιδανική λύση.
1996 είμαι 1η λυκείου σε τεχνικό.μας λέει η καθηγήτρια: κάνατε πολύ σοφή επιλογή που ήρθατε εδω γιατί η αγορά θα κορεστεί απο ανθρώπους που θα σπουδάσουν και οι τεχνίτες θα είναι ελάχιστοι σε μερικά χρόνια.επαναλαμβανω....1996....
Ρε παιδιά συγνώμη αλλά εγώ που σπούδασα Βιομηχανική Διοίκηση και τεχνολογία στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς δεν είδα πως μπορείς να ακολουθήσεις ακαδημαϊκή πορεία όταν σε διδάσκουν τα ίδια πράγματα από το 1990
*Θυμάμαι πολύ καλά στο Λυκειο την παρέα μου αλλά και τους συμμαθητές μου να έχουν ένα ύφος χιλίων καρδιναλίων γιατί θα σπουδάσουν. Από τα 22 μου εβγαζα πάνω από 1200 ευρώ το μήνα και πλέον στα 33 μου εχω κάνει οικογένεια με 2 παιδιά και εταιρεία με ετήσιο τζίρο 2 εκ. Ευρώ και οι συμμαθητές μου είναι στον βασικό και δουλεύουν στις καφετέριες.*
*Εκπληκτικό πόσο παρωχημένες αποψεις εχετε πανω στο θεμα της εκπαίδευσης! Ουσιαστικα εκφραζετε την ιδια αποψη με τους παπουδες μας. "Σπουδασε το x γιατι εχει επαγγελματική αποκατάσταση ή πληρώνει καλά" 🙄 Ο κολλητός μου σπουδασε στα ΤΕΦΑ και πριν καλά καλα παρει πτυχίο εβγαζε 5Κ στο εξωτερικό, εργαστηκα σε 5στερα ξενοδοχεια οπου ο διευθυντής ειχε σπουδασει Ιστορια ή μαθηματικά, ο προϊστάμενος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στην πόλη μου σπούδασε Βιολογία. Θελω να πω, σπουδαζεις αυτο που σου αρεσει κ αυτο στο οποιο έχεις κλίση, το που θα σε οδηγησει η ζωη ως επάγγελμα κανεις δεν το ξέρει.*
Ξέρετε γιατι γίνονται φυλόλογοι/μαθηματικοί/φυσικοί κλπ? Γιατί είναι τα μόνα επαγγέλματα που έχουν μια εικόνα πως γίνονται, γιατι είναι τα μόνα που βλέπουν 12 χρόνια, κάθε μέρα της ζωής τους!!!
Ξέρετε γιατί γίνονται δικηγόροι/γιατροί/λογιστές κλπ? Γιατί αυτά τα επαγγέλματα είναι"γνωστό" στους γονείς ότι έχουν λεφτά, και σπρώχνουν τα παιδιά τους προς αυτά τα επαγγέλματα!!!
Σπουδαζα 3 χρονια μηχανολογος μηχανικος και παρατησα τη σχολη γιατι δεν εβλεπα καποιο μελλον για εμενα εκει , μετα απο καποιες αλλες δουλειες στο ενδιαμεσο πλεον στα 27 ως χειριστης μηχανηματων βγαζω 1500-2000€(αναλογως τον μηνα) και μου αρεσει απιστευτα η δουλεια παρολες τις δυσκολιες
*Tο θέμα είναι πριν πας στο πανεπιστήμιο να ξέρεις τι διεξόδους προσφέρει αυτή η σχολή, δεν γίνεται να πηγαίνεις στη σχολή και να μαθαίνεις μετά τι επιλογές έχεις. Να υπάρχει μάθημα στο Πανεπιστήμιο που να σε βοηθάει με αυτές τις 10 επιλογές που έχεις αλλά πρέπει να τις ξέρεις πριν μπεις.*
*στην Ολλανδια που σπουδασα στο παγκοσμιως κορυφαιο πανεπιστημιο στον τομεα μου, φροντιζαν να επικοινωνησουν οτι οι γνωσεις συνδεονται αμεσα με την αγορα εργασιας και εκαναν πολλες προσπαθειες κατα την διαρκεια των σπουδων να βοηθησουν τους φοιτητες να δημιουργησουν δικτυο, να γνωρισουν την βιομηχανια που θα απασχοληθουν, να κανουν εργασιες με πραγματικο αντικρισμα στην κοινωνια. Αντι να κοιταμε καπως να αντιγραψουμε αυτη την λογικη που αποδεδειγμενα εχει παει τα πραγματα τοσο μπροστα σε αλλες κοινωνιες και εχει οδηγησει σε ανεργιες με ποσοστα τυπου 2%, καθομαστε και κανουμε debate αν χρειαζεται να συνδεεται το πανεπιστημιο με την αγορα εργασιας.*
*ο χρηστος τσουνις ηταν φορτισμενος πρωτου ξεκινησει το επεισόδιο .Χρισταρα αυτο που αναφερεις στο βιντεο σχετικα με την εκπαιδευση γινεται νομιζω στην γερμανια πχ .Αλλα προκυπτει το εξης ερωτημα μετα απο αυτο . Ποιο παιδι ? Η ποιοι γονείς θα παρουν την αποφαση αυτη για το ανηλικο παιδί τους .. ΜΕ ποια κρητηρια ? σε ποια ηλικια απο 13 εως 16 ??? . Ο ρολος της εκπαιδευσης ειναι καθαρα ενημερωτικος και εν μερει σε προετοιμαζει για το επομενο βημα σε ολο το φασμα της ανηλικης ζωης ενος ατομου . Το 80% των αποφοιτων τριτοβαθμιας εκπαιδευσης αποφοιτα μετα απο 5-6-7 χρονια νομιζοντας οτι ετσι θα παρει ενα κομματι απο την πιτα . Εξαιρετικα μεγαλο ποσοστο δεν γνωριζει ακριβως γιατι εχει σπουδασει / ? και παει λεγοντας . Οι Τραγικοτητες αυτες θα αλλαξουν μετα απο 30-40 χρονια γιατι τοτε θα εχει γαλουχηθει η γενια του 1980-2000 και μονο τοτε θα αλλαξουμε*
*Το βίντεο σηκώνει πολύ κουβέντα αλλά θέλω να εστίασω στο εξής. Το πανεπιστήμιο και οι ανώτερες σχολές σου ανοίγουν τους ορίζοντες και την σκέψη σου, καλλιεργούν το πνέυμα και τον χαρακτήρα του ανθρώπου, ασχέτως αν θα ασχοληθείς ή όχι με το επαγγελμα που κάνεις. Προσωπικά σπούδασα πολιτικές επιστήμες και χρωστάω τα παντά σε αυτή την επιστήμη. Εκτός το ότι έμαθα σε βάθος τον άνθρωπο μου καλλιέργησε στρατηγική-αναλυτική σκέψη. Με αυτές τις ικανότητες έχω γλυτώσει από πάμπολλα προβλήματα και έχω πετύχει μεγάλα επιτεύγματα στην επαγγελματική αλλά και στην προσωπική ζωή μου.*
Αγαπούληδες, κάνω tech support για λίγα έσοδα και θέλω να το κάνω την κύρια πηγή εισοδήματος. Κάτι βρέθηκε και για εμένα που δε θέλω να δουλεύω για άλλους.
Εγώ ακόμα θυμάμαι που στο σχολείο μας έλεγαν επειδή υπάρχει κρίση μονο όσοι πάνε πανεπιστήμιο θα βγάλουν πολλά λεφτά οι υπόλοιποι στην πείνα και τωρα βλέπω όσοι σπουδασαν μείνανε στην ψαθα
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΛΑ μια ερωτηση ..εσεις οι εκπαιδευτικοί που πατε σε νησιά γιατι δεν περνετε ενα τροχοσπιτο να ειστε κομπλε οπου σας στειλουν απο το να δίνετε ενοικα σε τοκογλυφους?
Στη συζήτηση για τα πανεπιστήμια, η διαφωνία δεν άγγιξε την ουσία: ποιος πληρώνει. Συμφωνώ ότι το πανεπιστήμιο υπάρχει για να διδάσκει την επιστήμη, ανεξαρτήτως των αναγκών της αγοράς εργασίας. Ωστόσο, το ζήτημα είναι ποιος χρηματοδοτεί αυτή τη διαδικασία.
Αν υπάρχουν δίδακτρα και ο καθένας πληρώνει για τις σπουδές του, είναι απολύτως θεμιτό. Όταν όμως οι σπουδές καλύπτονται από τους φόρους όλης της κοινωνίας, τότε το ζήτημα αλλάζει. Δεν μπορεί το κράτος να επενδύει αλόγιστα σε ειδικότητες με ελάχιστες επαγγελματικές προοπτικές, όπως φιλόλογοι και θεατρολόγοι, δημιουργώντας ανέργους.
Η λύση; Το κράτος θα πρέπει να παρέχει δωρεάν σπουδές μέσω κρατικών υποτροφιών μόνο για όσους τομείς προβλέπεται ότι θα έχει ζήτηση στην "κρατική" αγορά εργασίας τα επόμενα χρόνια. Οι υπόλοιποι θα πρέπει να καλύπτουν το κόστος των σπουδών τους μέσω διδάκτρων. Με αυτόν τον τρόπο, εξισορροπούμε την ελεύθερη επιλογή σπουδών με τη δίκαιη κατανομή των δημόσιων πόρων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου