Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022

Κουλτούρα της επιχείρησης!

Η κουλτούρα μιας επιχείρησης είναι το σύνολο των αξιών, των πεποιθήσεων, των συμπεριφορών, των επικοινωνιακών στρατηγικών, των ιεραρχικών δομών ενός οργανισμού.

Αφενός η κουλτούρα αυτή ορίζεται προγραμματικά από τους ιδρυτές μιας επιχείρησης ή εταιρίας, αφετέρου διαμορφώνεται δυναμικά από την καθημερινή επικοινωνία των εργαζομένων μεταξύ τους, με τους πελάτες, τη διοίκηση και τους ιδιοκτήτες.

Όσον αφορά τον προγραμματικό ορισμό της κουλτούρας της επιχείρησή σας, το βάρος πέφτει σε εσάς και τους συνεργάτες σας. Πρέπει να είναι σαφές σε όλους τους εμπλεκόμενους τι καινοτόμο κομίζετε στην αγορά, τι σας καθιστά διαφορετικούς από άλλες επιχειρήσεις του εκάστοτε κλάδου, πώς φαντάζεστε τον ιδανικό εργαζόμενό σας, ποιες είναι οι αξίες σας και η ηθική σας, ως άνθρωποι και επιχειρηματίες.

Όλα τα παραπάνω πρέπει να είναι σαφή και ξεκάθαρα στο μυαλό σας. Καθότι ο ανταγωνισμός είναι έντονος, είναι δύσκολο να προχωρήσει μια επιχειρηματική πρωτοβουλία εάν η κουλτούρα της επιχείρησης δεν επιβεβαιώνεται καθημερινά μέσα από τις πρακτικές των εργαζομένων και της διοίκησης.

Η διοίκηση πρέπει να εκπαιδεύει τους εργαζόμενους σύμφωνα με τις αξίες της επιχείρησης, να εντοπίζει ανά πάσα στιγμή τις αρρυθμίες, να διορθώνει λάθη σε επίπεδο συμπεριφορών, να επιβραβεύει και να ενσωματώνει τις καινοτόμες ιδέες των εργαζομένων που είναι συμβατές με το πνεύμα του οργανισμού.

 Οι εργαζόμενοι πρέπει να εφαρμόζουν στην πράξη την κουλτούρα της επιχείρησης, να επισημαίνουν τις αναντιστοιχίες ανάμεσα στην εν λόγω κουλτούρα και τις πρακτικές τις διοίκησης, να καινοτομούν καλλιεργώντας νέες αξίες που είναι συμβατές με την κουλτούρα του οργανισμού.

Καθότι οι νέες γενιές ανθρώπων που εισέρχονται στην αγορά εργασίας έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά από τις προηγούμενες, όλες οι σύγχρονες επιχειρήσεις προσπαθούν να ενσωματώσουν τους προβληματισμούς και τις ιδέες των νέων εργαζόμενων, αλλά και να αναμετρηθούν με τα προβλήματα που απασχολούν τους σύγχρονους πολίτες του Δυτικού Κόσμου.

«Η κουλτούρα αυτή οφείλει να αντικατοπτρίζεται στην αποστολή και στις αξίες του οργανισμού και να τέμνει εξολοκλήρου την πορεία του υποψήφιου καθώς και τη μετέπειτα πορεία του ως εργαζόμενου στον οργανισμό.

Η κουλτούρα ενός οργανισμού διαχέεται σε όλες τις εσωτερικές διαδικασίες, από την πρόσληψη, το engagement των ανθρώπινων πόρων της, την κοινή εταιρική γλώσσα που αποτελεί και τον εσωτερικό «κώδικα» μεταξύ των ανθρώπων που μοιράζονται το ίδιο εργασιακό περιβάλλον.

 Mια σπουδαία εταιρική κουλτούρα επενδύει σε 6 βασικά στοιχεία: 1) στις αξίες της, 2) στο όραμα της, 3) στις πρακτικές της –τους γραπτούς αλλά και τους άγραφους κανόνες– 4) στους ανθρώπους που θα έρθουν να ενσαρκώσουν τα παραπάνω, 5) στον φυσικό χώρο του οργανισμού που οφείλει να αντικατοπτρίζει τις αξίες και το όραμα και 6) τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, στο αφήγημα. Όλες οι επιτυχημένες εταιρείες οφείλουν να προωθούν και να προβάλλουν το δικό τους «ιδρυτικό μύθο», τη δικιά τους αφήγηση που μπορεί να πάρει πολλές και διαφορετικές μορφές ανάλογα με το προφίλ του οργανισμού.

Όλα τα παραπάνω πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη διαδικασία επιλογής ενός εργαζομένου για την εκάστοτε θέση. Στη συνέντευξη με τους υποψήφιους μπορείτε να εντοπίσετε κατά πόσο ένα πρόσωπο ανταποκρίνεται στις αρχές και τις αξίες της επιχείρησής σας.

Συνεπώς, όταν συνομιλείτε με έναν υποψήφιο, πρέπει να κινείστε δυναμικά ανάμεσα στους ορισμούς της εταιρικής κουλτούρας και το feedback που παίρνετε από τον άνθρωπο που έχετε απέναντί σας. Οι απαντήσεις βρίσκονται πάντα εκεί, το θέμα είναι να έχετε ανοιχτά τα αυτιά και τα μάτια σας για να τις εντοπίσετε!

Πηγή:myjobnow.com/ (απόαπασμα)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου