Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2023

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ! (1)

Η επαίδευση δεν είναι η πλήρωση του δοχείου,αλλά ο φωτισμός της πυρκαγιάς!

Η ικανότητα να εκφράζεται κανείς δημιουργικά και να αναλαμβάνει πιο ενεργό ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία αυξάνει την εμπλοκή και τη συμμετοχή, δύο σημαντικά στοιχεία της ιδιότητας του πολίτη.

Το να είσαι ενεργός πολίτης σημαίνει να είσαι ένας συμμετοχικός πολίτης που μπορεί να προβάλλει ιδέες, να διατυπώνει απόψεις και να προσθέτει μοναδικές προοπτικές σε οποιαδήποτε διαφωνία,  είτε μεταξύ φίλων, είτε σε διαδικτυακές ή μη διαδικτυακές κοινότητες. 

Αυτό απαιτεί την κατάκτηση μιας σειράς ανώτερων γνωστικών δεξιοτήτων, που κυμαίνονται από την ανάλυση δεδομένων έως την ταξινόμηση, τον προβληματισμό και την ερμηνεία.

 Όλα αυτά τα ανώτερα γνωστικά ταλέντα αποκτώνται μέσω της μάθησης και της εμπειρίας με γνώμονα τη διερεύνηση και όχι μέσω της μετάδοσης γνώσεων.

Βασίζονται σε μια ορισμένη ποσότητα δημιουργικότητας, η οποία αποτελεί σημαντικό συστατικό στοιχείο της επίλυσης προβλημάτων.

 Μαζί, η μάθηση και η δημιουργικότητα, επιτρέπουν στον πολίτη να εκφράσει κάποιες μορφές δημιουργικότητας χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία σε διαφορετικές καταστάσεις.

Επειδή η εμπειρία είναι ένας δυναμικός σύνδεσμος μεταξύ μάθησης και δημιουργικότητας, οι δύο αυτές συνιστούν συστατικά της διαδικασίας του

ανθρώπου για να αποκτήσει γνώσεις ή δεξιότητες κάνοντας, βλέποντας ή νιώθοντας πράγματα. Η δημιουργία και η κατασκευή νέων πραγμάτων χρειάζονται νέες γνώσεις και τεχνογνωσία. Τα άτομα μαθαίνουν μέσα από τα συναισθήματα, τη φαντασία, τις εμπειρίες και το περιβάλλον τους σε συνεχή βάση.

Η ατομική ανάπτυξη υποβοηθείται από την εκπαίδευση, η οποία αποτελεί δραστηριότητα σχεδιασμού της ανθρώπινης ανάπτυξης. Επιτρέπει στους ανθρώπους να οικοδομήσουν τις γνώσεις τους μέσω των εμπειριών τους. Η εκπαίδευση θα πρέπει να προωθεί και να ανταμείβει τους μαθητές που θέλουν να είναι δημιουργικοί, και θα πρέπει να εκπαιδεύει τους μαθητές όχι μόνο να μελετούν πληροφορίες αλλά και πώς να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά.

Από την παραγωγή, την κατανάλωση, την ανταλλαγή, το παιχνίδι και την κοινωνικοποίηση έως τη διερεύνηση, την επικοινωνία, τη μάθηση και την εργασία, η ψηφιακή ιδιότητα του πολίτη και η συμμετοχή περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων.

 Οι άνθρωποι που είναι ικανοί να ανταποκρίνονται στις νέες και καθημερινές δυσκολίες που συνδέονται με τις σπουδές, την απασχόληση, την απασχολησιμότητα, τον ελεύθερο χρόνο,

 ανθρώπινα δικαιώματα και τις πολυπολιτισμικές διαφορές, αποτελούν ψηφιακούς πολίτες.

Αν δεν είναι πλέον δυνατό να μάθεις στο σχολείο όλες τις γνώσεις που θα χρειαστείς για το υπόλοιπο της ζωής σου, τότε ο τρόπος που μαθαίνεις γίνεται πιο σημαντικός από το τι μαθαίνεις,

ακόμη περισσότερο αν λάβεις υπόψη σου τις ραγδαίες εξελίξεις που φέρνει η ψηφιακή τεχνολογία στον τρόπο που ζούμε.

Βασίζονται επίσης στην ικανότητα των νέων να επικοινωνούν με συνοχή και να ακούν τις απόψεις των άλλων.

Η δυνατότητα έκφρασης της δημιουργικότητας και η ανάληψη ενός πιο ενεργού ρόλου στη μαθησιακή διαδικασία ενθαρρύνει την εμπλοκή και τη συμμετοχή, δύο βασικά δομικά στοιχεία της ιδιότητας του πολίτη.

 Για τα πιο αποτελεσματικά αποτελέσματα, όπως και με τη δημιουργικότητα, ο μαθητής πρέπει να έχει κίνητρα  να μην περιορίζεται από το χρόνο, το χώρο, την πίεση ή το φόβο.

 Η μάθηση μέσω παιχνιδιού και η αυτοκατευθυνόμενη μάθηση με βάση την τεχνολογία ικανοποιεί γενικά αυτές τις απαιτήσεις και επομένως μπορεί να οδηγήσει σε δημιουργικά αποτελέσματα. 

Όταν οι εκπαιδευόμενοι είναι σε θέση να ικανοποιήσουν τους άμεσους στόχους τους, ενθαρρύνονται να θέσουν πιο φιλόδοξους στόχους και έτσι να χαράξουν τη δική τους πορεία περαιτέρω μάθησης.

 Αυτές οι ικανότητες δεν αποκτώνται με φυσικό τρόπο, αλλά αντίθετα πρέπει να εκπαιδευτούν και να κατακτηθούν. 

Ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι ουσιώδης σε αυτό.
και καταλαμβάνουν τέσσερις κύριους τομείς:

 αξίες, στάσεις, δεξιότητες και γνώσεις και κριτική κατανόηση.

Competence:

Values - Attitudes - skills - knowledge and critical understanding!

Εάν ένα άτομο πρόκειται να ενεργήσει με επάρκεια σε καταστάσεις που περιλαμβάνουν γνωστές ή άγνωστες προκλήσεις, είναι απαραίτητη η αλληλεπίδραση μεταξύ δεξιοτήτων, γνώσεων, στάσεων και αξιών.

Στην ταχέως εξελισσόμενη κοινωνία μας, η δημιουργικότητα βοηθά τους πολίτες να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες, να ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες κοινωνικές απαιτήσεις και να βρίσκουν απαντήσεις στα διάφορα ζητήματα που θέτει η τεχνολογία.

 Ως αποτέλεσμα, η δημιουργικότητα δημιουργεί θέσεις εργασίας, ωθώντας την οικονομική πρόοδο και ωθώντας την 
κοινωνία να αξιοποιήσει πλήρως το ανθρώπινο δυναμικό της. 
 Έχει τροποποιήσει τόσο τα εργαλεία όσο και τις πλατφόρμες που

υποστηρίζουν τη μάθηση και την πρόσβαση στη γνώση, αντικαθιστώντας τον παραδοσιακό τρόπο μετάδοσης της γνώσης με κιμωλία και συζήτηση με διαδραστικά εργαλεία πληροφόρησης και επικοινωνίας που περιλαμβάνουν και συνδυάζουν ιστοσελίδες, ανταλλαγές e-mail, chat rooms, τηλεδιασκέψεις, webinars, εφαρμογές, ρομπότ, drones, εικονική πραγματικότητα και πολλά άλλα.


Τα έντυπα βιβλία αντικαθίστανται από τα ηλεκτρονικά βιβλία και η εγκυκλοπαίδεια από τη Wikipedia και άλλα παρόμοια.


Η μάθηση και η δημιουργικότητα αναφέρονται στην προθυμία και τη στάση των πολιτών απέναντι στη μάθηση σε ψηφιακά περιβάλλοντα κατά τη διάρκεια της ζωής τους, τόσο για την ανάπτυξη όσο και για την έκφραση διαφορετικών μορφών δημιουργικότητας, με διαφορετικά εργαλεία, σε διαφορετικά πλαίσια.

 Καλύπτει την ανάπτυξη προσωπικών και επαγγελματικών ικανοτήτων, καθώς οι πολίτες προετοιμάζονται για τις προκλήσεις των πλούσιων σε τεχνολογία κοινωνιών με αυτοπεποίθηση και με καινοτόμους τρόπους.





Έιναι υπέρτατη τέχνη του δασκάλου να θυπνήσει τη χαρά στη δημιουργική έκφραση!

Μην αντιστεκεσαι σε αυτό που ΄ρχεται και μην κρατάς με το ζόρι αυτό που φεύγει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου